Το “Skunkworks” και οι δηλώσεις του Bruce εκείνης της εποχής χαρακτηρίστηκαν ως άστοχες κινήσεις. Δεν του ταίριαζε κάτι τέτοιο κι ευτυχώς αυτή η αντιδραστική προς το heavy metal φάση του λατρεμένου frontman δεν κράτησε για πολύ (κάτι παρόμοιο συνέβη και με τον Rob Halford του οποίου η πορεία έχει τρομακτικά πολλά κοινά με του Dickinson). Κάποια touch από το παρελθόν (βλ. Adrian Smith, Derek Riggs) ήταν αυτό που χρειαζόταν για ένα από τα πιο θριαμβευτικά heavy metal comebacks όχι μόνο στα '90s, αλλά και στην ιστορία αυτής της μουσικής.

O Roy Z και οι λοιποί Tribe of Gypsies με τους οποίους ο Bruce Dickinson είχε γράψει το “Balls to Picasso” - μαζί με τον Adrian Smith - ξαναμπήκαν στο κόλπο για να επαναφέρουν το άσωτο υιό, και τα κατάφεραν με τον πλέον εντυπωσιακό καλλιτεχνικά τρόπο. Τα ψαρωτικά loosely ποιητικά concepts τύπου “Seventh Son of a Seventh Son” επιστρέφουν στους στίχους και η μουσική, παρόλο που δεν θυμίζει άμεσα τους Iron Maiden, δίνει μία απολαυστική εκδοχή της επιρροής τους στα μέσα μίας δύσκολης δεκαετίας. “Welcome home, it's been too long we 've missed you” τραγουδάει ο ίδιος με νόημα και σίγουρα οι πιο υποψιασμένοι θα περίμεναν το ίδιο δίστιχο να ταιριάξει και στο άμεσο μέλλον, 2-3 χρονάκια μετά, δηλαδή... Α, και το artwork ανήκει στον κλασσικό «εξωφυλλά» των Maiden, Derek Riggs, και η μασκότ ονομάζεται... Edison! Όπου υπάρχει καπνός...

Εxtra trivia: Η πρώτη επαφή του Dickinson με το υλικό του “Accident of Birth” ήταν όταν ο Roy Z τού τηλεφώνησε και του έπαιξε το riff του ομώνυμου τραγουδιού. Ο Βρετανός τραγουδιστής ενθουσιάστηκε τόσο που πέταξε για το Los Angeles την επόμενη μέρα. Έγραψαν όλο το album σε 5 μέρες.

NIKOΣ ΤΡΑΓΑΚΗΣ

Στο METAL HAMMER Αυγούστου επιχειρούμε ένα εκτενές συλλεκτικό αφιέρωμα στη πλούσια, παραγωγική, πολυδιάστατη αλλά και τόσο ποιοτική δεκαετία του 1990. Εκατοντάδες δίσκοι, ιδιώματα και υποΐδιώματα, πρόσωπα, γεγονότα, η ελληνική σκηνή και άλλα πολλά που απασχόλησαν τον metal πλανήτη αυτά τα 10 χρόνια. Καλές βουτιές σε όλους!

comments